Kan vi hjälpa dig?

Fyll i dina uppgifter så ringer en av våra handläggare upp dig direkt

Eller ring oss direkt på 0431‑47 47 00

Vi hjälper dig 24 timmar om dygnet alla dagar via telefon.

Tack!



När en handläggare blir ledig ringer
vi och hjälper dig med dina frågor.

Tack!



Vi ringer strax upp dig och
hjälper dig med dina frågor.

Tack!



Vi ringer dig så fort vi kan (dagtid)
och hjälper dig med dina frågor.
Det har uppstått ett tekniskt fel.
Prova igen senare eller
ring oss på 0431‑47 47 00

Klagomålshantering

Ring mig om lån

Privatlån – låna pengar billigt!

  • Enkelt att ansöka – snabbt svar
  • Lån upp till 500 000 kronor utan säkerhet
  • Lägg om dina lån och spara pengar
  • Ränta vanligtvis 3,25–18,15 %
  • Använd pengarna till vad du vill
  • Välj låneskydd för extra trygghet

Vi hjälper dig med bolån!

  • Låna till ny bostad, renovering eller annat ändamål
  • Villa, fritidshus eller bostadsrätt som säkerhet
  • Upp till 85 % i bottenlån
  • Lägg om dina befintliga bolån
  • Låna till bostad trots betalningsanmärkningar eller skulder

Intresserad av billån?

  • Låna upp till 500 000 kr, med kontantinstas
  • Låg ränta med bilen som säkerhet vid köp av ny eller begagnad bil
  • Köp bilen från bilhandlare eller direkt från privatperson
  • Ränta vanligtvis 2,87–7,95 %

Om du som kund tycker vi gjort fel ska du i första hand tala med den lånehandläggare eller försäkringsförmedlare som är berörd, beroende på vad som inträffat. Denne kommer vid behov att vända sig till sin närmsta chef för att försöka reda ut vad som hänt och därefter ge besked om detta till den klagande. 

Har du ytterligare frågor kan du dessutom kontakta vår klagomålsansvarige via e-mail, klagomal@freedomfinance.se, eller ringa 0431-47 47 90. 

Kommer vi inte överrens kan du alltid skriftligen framföra ditt klagomål, med angivande av anledningen till din klagan och eventuella anspråk. Vi kommer inom fjorton dagar att bekräfta ditt inkomna skriftliga klagomål samt påbörja en utredning. Under utredningen inhämtar vår klagomålsansvarige nödvändig information för att kunna bedöma klagomålet. Vårt mål är att handlägga hela ärendet inom fjorton dagar. Beroende på vad som hänt kan det ta längre tid. I sådant fall kommer du att få skriftlig information om den förväntade tidpunkten för svar. Vårt besked i ärendet, med ställningstagande och motivering, kommer sedan skriftligen att postas till den klagande.

Klagomålet framställs till:
Freedom Finance
Klagomålsansvarig
Box 1068
262 21 Ängelholm

(alternativt via e-post till:  klagomal@freedomfinance.se)